Mikrokredencialai. Kas tai?
Sparčiai kintant darbo rinkos poreikiams, vis daugiau dėmesio skiriama lanksčiam ir tikslingam kompetencijų tobulinimui. Mikrokredencialai tampa reikšminga priemone, leidžiančia įgyti konkrečius įgūdžius per trumpą, struktūruotą mokymosi laikotarpį. Pagal Europos Sąjungos Tarybos 2022 m. rekomendaciją mikrokredencialas apibrėžiamas kaip besimokančiojo įgytų mokymosi rezultatų įrašas, pasiektas per trumpą mokymosi patirtį. Šie mokymosi rezultatai yra įvertinti pagal skaidrius standartus. Mikrokredencialas išduodamas laikantis sutartų standartų, yra perkeliamas, dalijamas ir gali būti derinamas su didesniais kredencialais ar kvalifikacijomis. Rekomendacijoje taip pat nustatyti bendrieji principai, skirti užtikrinti mikrokredencialų kokybę, skaidrumą ir pripažinimą visoje Europos Sąjungoje, apibrėžiami jų standartiniai elementai bei sąsajos su formaliojo ir neformaliojo mokymosi sistemomis.
Lietuvoje mikrokredencialų diegimas yra ankstyvoje stadijoje – nors kai kurios aukštosios mokyklos jau siūlo trumpalaikius mokymus pagal šį modelį, nacionalinis teisinis reglamentavimas dar nėra išsamiai išvystytas. Vis dėlto ES gairės ir tarptautiniai pavyzdžiai tampa impulsu tobulinti švietimo sistemą ir stiprinti mokymosi visą gyvenimą politiką.
„Europass“ projekto ambasadorė Indrė Oleškevičienė nusprendė pasidomėti ir paanalizuoti, kaip kitų Europos šalių universitetuose reglamentuojami mikrokredencialai ir kokia yra jų patirtis juos išduodant.
Gerosios praktikos pavyzdžiu ir patirtimi sutiko pasidalinti Katalonijos Atvirojo universiteto (Universitat Oberta de Catalunya, UOC) mokslininkas Ispanijoje Mitchell Peters, turintis didelę patirtį mikrokredencialų srityje.